Sciences Po Lille

Avtaletype

Antall plasser

Om studiestedet

Sciences Po Lille er en fransk prestisjetung grande école innen blant annet økonomi, samfunnsfag og internasjonale relasjoner. Som tidligere europeisk kulturhovedstad har Lille et rikt kulturliv (musikk-, kino- og matfestivaler), og arrangerer hvert år Europas største loppemarked "La Braderie". Utmerket beliggenhet i hjertet av Europa gjør Lille til en attraktiv studentby, med dagsturmuligheter til Paris, London, Brussel, Amsterdam eller Köln.

• Avtalen gjelder for studieprogrammer ved Noragric og handelshøyskolen NMBU, både bachelor og masternivå.

Hvem kan søke

For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• To studenter i ett år hver eller fire studenter i ett semester hver

• Engelsk og fransk. Det engelske programmet er åpent for ca 30 studenter som har lite eller ingen kunnskaper i fransk ved ankomst. Sciences Po Lille forbeholder seg retten til å velge ut kandidater til dette programmet.

• Høstsemester: September til desember.

Vårsemester: Januar til slutten av mai.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Oversikt over emner

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

M-IR

History of Economic Ideas & Doctrines