HZ University of Applied Sciences

Avtaletype

Antall plasser*

Om studiestedet

HZ University of Applied Sciences ligger i Vlissingen ved den nederlandske kyststripen. Det er et lite universitet med 4800 studenter og en personlig tilnærming.

• Avtalen gjelder for Økonomi og Administrasjon (bachelornivå). Merk at det må tas faste semesterpakker,- man kan ikke velge emner fritt.

Lengde på opphold

1 semester

• For å søke på avtalen må man ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk (og nederlandsk). HZ krever B2 i engelsk (minimum 4 i engelsk fra VGS eller tilsvarende)

• Høstsemester: Slutten av august - slutten av januar.
    Vårsemester: Februar - slutten av juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.