Latvia. Foto: Pixabay.

Utvekslingsmuligheter i Latvia

Latvia er et spennende studieland for deg som ønsker deg noe litt annerledes. Hovedstaden Riga er på UNESCOS verdensarvliste, men Latvia har også lange sandstrender, store skogområder og tusenvis av elver og innsjøer.

Avtaleuniversitetet vårt i Latvia, University of Agriculture (LLU), har ca. 6.100 studenter og satser mye på internasjonalisering gjennom mange avtaler og nettverk. LLU ligger i Jelgava, 40 km fra Riga, og er et godt utgangspunkt for å oppdage de baltiske landene.

I februar forvandles byen under den årlige isskulpturfestivalen. Jelgava og området rundt har gode muligheter for sport og aktiviteter.

• Erasmus+

Avtalen gjelder for landskapsarkitektur.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Tre studenter i ett år.

• Engelsk og latvisk.

• Høstsemesteret: August-januar
    Vårsemesteret: Februar- mai

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.