University of Eastern Finland

Antall studieplasser

4 studieplasser

Om studiestedet

University of Eastern Finland oppsto i 2010 som en fusjon mellom Joensuu University og University of Kuopio, og har i dag campus i tre byer: Joensuu, Kuopio og Savolinna.

Joensuu ligger ved grensen til Russland helt øst i landet, og er et perfekt sted for å studere det Finland har mye av, nemlig skog!

Kuopio er den åttende største byen i Finland, med ca. 107.000 innbyggere og en 4760 km lang strandlinje. Byen er omgitt av innsjøen Kallavesi og flere deler av byen er bygget på øyer.

Savolinna ligger i hjerte av Saimaa-innsjøregionen sørøst i Finland. Byen ble grunnlagt i 1639 og har i dag ca. 36.000 innbyggere.

• Avtalen gjelder studier ved Faculty of Forest Sciences, men kurs ved andre fakulteter kan også følges.

To studenter i to semestre.

• Man må ha avlagt minst 60 studiepoeng før man kan reise ut gjennom Nordplus-nettverket. Det samme gjelder for Erasmus+.

• Det tilbys kurs både på finsk og engelsk.

• Høstsemester: September til desember.

Vårsemester: Januar til mai.

Akademisk kalender

• Erasmus- og Nordplus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.