peru

Utvekslingsmuligheter til Peru / USIL

Peru er kjent for utdanningssystemet sitt og har blitt hyllet som det beste utdanningssystemet i Latin-Amerika av blant annet UNESCO og Verdensbanken. Med et godt akademisk omdømme og en spennende historisk kontekst, tilbyr Peru et unikt og berikende læringsmiljø.

Det gamle Inkariket, et indiansk samfunn som eksisterte i Sør-Amerika mellom år 1100 og 1500, hadde sitt kjerneområde i dagens Peru. Hovedstaden på den tiden var Cusco, som i dag er et kjent utgangspunkt for Sør-Amerikas mest besøkte turistmål, Machu Picchu. Dagens hovedstad er Lima, byen som huser ca. 8,4 millioner innbyggere og NMBUs avtaleuniversitet.

UDs landsider Peru

Avtaleuniversitet: Universidad San Ignacio de Loyola (USIL)

Universidad San Ignacio de Loyola (USIL) ligger i Perus hovedstad, Lima. Universitetet er privat og ble grunnlagt i 1995. USIL satser stort på internasjonalisering, og tilbyr derfor mye av undervisningen sin på engelsk.

• NMBU-avtalen er en bilateral avtale, som innebærer at studenter fra de fleste fakulteter kan søke.

• Fire plasser per semester eller to for ett år som exchange-studenter på Lima campus.

• Bachelor og begrenset master

• Studenter som reiser som exchange-studenter på avtalen er fritatt for undervisningsavgift.

• Spansk og engelsk.

Spanish Emersion Program

• 4 i engelsk på vitnemålet fra videregående skole.

• Midten av mars - slutten av juli: Semester 2
    Midten av august - midten av desember: Semester 1

• Lima - 1 credit ved USIL tilsvarer 2 studiepoeng ved NMBU.

• Etter opptak er innvilget, USIL setter i gang prosessen for "Student Exchange Visa" (SEV), og har hovedansvar for saksbehandling av denne. Når visum er innvilget, må visum hentes ved peruansk ambassade eller utenriksstasjon. Nærmeste utenriksstasjon er i Stockholm, men det kan avtales et alternativ sted på kartet: http://www.consulado.pe/paginas/Inicio.aspx.

• B-DS
    Contemporary Society and Culture in Peru