Earth University

Antall plasser*

5 plasser

Om studiestedet

Earth University er et universitet spesialisert innen tropisk landbruk og naturressurser. Universitetet befinner seg i tropene i Limón-provinsen øst i Costa Rica. Earth University har studenter fra hele Mellom-Amerika og mange afrikanske land.

Kursinformasjon

• Nominasjon fra NMBU blir gjort etter en helhetlig vurdering av søkeren basert på karakterer og motivasjonsbrev.

Bachelor nivå

• Søkere må ha minimum C i snitt på søknadstidspunktet.

For alle utveksling studenter gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Spansk.

4 i spansk på vitnemålet fra videregående skole eller annen spansktest som viser at man er på et tilsvarende avansert nivå. Det finnes muligheter for oppfriskningskurs i spansk ved EARTH, som kan tas i forkant av studiene.

• Ved Earth er studieåret inndelt i tre trimestre.
    · Trimester 1: Januar-April
    · Trimester 2: Mai-August
    · Trimester 3: September-Desember

Som en obligatorisk del av utveksling har studenter "community work" på onsdager og lørdager.

• NMBU-studenter må betale USD $8 455 per trimester (semester på spansk). Dette inkluderer undervisning, kost og losji.

Earth University har mye praktisk undervisning // Earth University has a lot of hands-on education

• 1 studiepoeng ved Earth tilsvarer 1,25 studiepoeng ved NMBU. I løpet av et trimester må du ta 16 credits for at det skal tilsvare fulltidsstudier ved NMBU (20 studiepoeng).