University of Sydney

Avtaletype

Study abroad

Antall plasser

Flere Study Abroad plasser (skolepenger)

Om studiestedet

University of Sydney befinner seg i hjertet av Australias største by, Sydney. Universitetet er Australias første og eldste universitet, og ligger kun en kort tur unna noen av Australias mest kjente landemerker som Sydney Opera House og Bondi Beach. I tillegg til Sydneys livlige og pulserende storbyliv ligger også Blue Mountains og Great Barrier Reef innen rekkevidde. Som et av Australias ledende universiteter har University of Sydney over 60 000 studenter.

Emnekatalog

Student Exchange Inbound

Student i Sydney

Student accommodation

• Universitetet tilbyr utvekslingsopphold innen blant annet Biology, Agriculture, Biotechnology, Environmental Sciences, Engineering, Computer and IT studies og Business and Finance.

Avtalen gjelder de fleste fagområder, og det kan fritt kombineres emner fra ulike disipliner/fagområder.

Bachelor og Master nivå

Lengde på opphold

1 til 2 semester

• Universitetet krever et snitt på minimum C.

Studenter må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner

• 4 i engelsk fra vitnemål fra videregående skole (må ikke være eldre enn 5 år), eller

• TOEFL (internet based): minimum overall score of 85, a minimum reading score 17 and minimum writing score 19
    • IELTS 6.5 (none under 6.0)

Bekrefte krav med institusjonen : English language Requirements USYD

• Per semester AUD $12 600 (2024)

• Semester 1:
    Orientation Week fra 12.-16. Februar
    Semesterstart 19. februar - 15. juni (2024)

Semester 2:
    Orientation Week fra 22. juli
    Semesterstart 29 juli - 23. November (2024)

• Det kreves at man registrerer seg for 4 units per semester, hver unit er 6 credit points (vanligvis) og fulltid studier er 24 credit points.

• Frist for å søke University of Sydney er 30. oktober for semester 1.

Frist for å søke University of Sydney er 30. mars for semester 2.

• Alle som skal studere lengre enn tre måneder i Australia, må ha et gyldig student visum (Subclass 500 – Student visa). Når du har fått Confirmation of Enrollment (CoE) fra vertsuniversitetet, kan du søke visum elektronisk og du får svar innen mellom 48 timer og 3 uker men det kan bli lenger.

More information on visa.

Australian visa processing time

• I tillegg er det et krav at studenter har en Overses Student Health Cover (OSHC) for hele perioden i Australia. Denne helseforsikring koster (2024) AUD$ 400 for 1 semester og AUD$738. Andre helseforsikringer godtas ikke. Denne forsikringen gjelder i visumperioden, dvs egen forsikring på kjøpes for reisen ned og hjem. VIKTIG!