Hedret årets kandidater

Av Lise Thoen

Glade bachelorstudenter har fått sin kappe og hatt
Glade bachelorstudenter har fått sin kappe og hattFoto: Krstine Rona, HH

En av de fineste tradisjonene ved Handelshøyskolen NMBU er de høytidelige markeringene av våre kandidater. Her får du en stemningsrapport fra avslutningene våren 2022.

Bacheloravslutningen 23. mai 2022

Det var et flott knippe studenter som kunne ta på seg kappe og hatt og feire at de nå hadde fullført bachelorgraden sin i samfunnsøkonomi eller økonomi og administrasjon.

En tydelig stolt dekan er svært fornøyd med å ønske velkommen til fysiske avslutningssremonier igjen.
- Disse studentene var ferske studenter da landet stengte ned og har hatt en studietid sterkt preget av koronapandemi og restriksjoner. Jeg er derfor ekstra imponert over den innsatsen de har lagt ned, samholdet de har og de gode resultatene de har oppnådd. All ære til dem, sier dekan Casper Claudi Rasmussen.

Denne dagen ble også prisene for beste faglige resulter på bachelorgraden delt ut. Ina Sandaker fikk prisen for beste bachelorkandidat på bachelor i samfunnsøkonomi. Marius Larsen Bang fikk prisen for beste bachelorkandidat på bachelor i økonomi og administrasjon.

Vi gratulerer så mye med fantastiske prestasjoner!

Masteravslutningene

I år ble feiringen av masterkandidatene fordelt på 13. og 15.juni. Begge dager var det godt oppmøte av både familie og medstudenter. Seremoniene ble gjennomført i Festsalen, noe som sammen med vår fantastiske park, satte en vakker ramme for arrangementene.

På masterstudiet i Entreprenørskap og Innovasjon ble feiringen kombinert med presentasjon av masteroppgavene og forsvar av oppgavene.  Dette gjorde at foreldre og venner fikk et innblikk i alle de spennende masterprosjektene studentene har jobbet med, samtidig som de fikk ta del i festen.

To dager senere var det tid for å feire masterkandidatene i samfunnsøkonomi og på siviløkonomstudiet. Festsalen var fylt til randen og det var super stemning med flotte taler fra både studenter og ansatte.

En stolt dekan har både tiltro og høye forventninger til våre flotte masterkandidater.

- Først og fremst, gratulerer til alle kandidater! Jeg vet at dere går ut i arbeidslivet med et solid faglig grunnlag og evnen til å utfordre det etablerte. Dere har mer enn noen andre måtte håndtere usikkerhet, i tillegg til å være endringsvillige og vise sterk arbeidsdisiplin. Jeg heier på dere og ønsker dere masse lykke til videre!

Hold kontakten med oss videre gjennom vår LinedIn side.

Meld deg også inn i NMBU Alumni og bli varslet om Alumniarrangementer her på NMBU.