PhD-emne: Forskerens egen utvikling

Blomst i vekst
Blomst i vekstFoto: Knut Omholt

Institutt for lærerutdanning og utdanningsvitenskap tilbyr våren 2023 PhD-emnet Forskerens egen utvikling.

I kurset Forskerens egen utvikling tar vi for oss de personlige utfordringene du kan møte i en PhD-utdanning eller lignende kvalifisering. Målet er at du skal bli bevisst hvilke krefter og konflikter som kan gjøre seg gjeldende i slike forløp og hvordan du kan arbeide med forskning når du møter motstand. Du vil lære hvordan du kan finne inspirasjon til å overkomme dilemmaer. Og du vil lære hvordan du kan kommunisere med andre om de viderverdigheter en kan komme ut for i utviklingsprosesser.

Meld din interesse ved å sende en mail til knut.omholt@nmbu.no (med navn, institusjon og tema for Ph.D.-studiet ditt).

Fakta

Tid: Samlinger 6.-9. mars 2023 og 19.-20. juni 2023. Skriving av essay i mellomperioden.

Sted: Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU), Ås

Studiepoeng: 10

Kursansvarlig og kontaktperson: Knut Omholt

Kursbeskrivelse: Norsk, english

Språket i samlingene er norsk. Essayet kan skrives på engelsk.

Påmeldingsfrist til kursansvarlig: 10. januar 2023 (med navn, stilling, institusjon og fagområde)

Antallsbegrensning: Det må melde seg minimum seks deltakere for at kurset skal komme i gang. Maksimalt antall deltakere er 12. Hvis det melder seg flere enn det er plass til, vil søkere fra NMBU ha fortrinnsrett.