Knut Sørensen: Lærer i Sogn

Knut Ro Sørensen (29) er lærer ved Sygna vgs i Balestrand, Sogn.

Kan du fortelle litt om din nåværende jobb?
- Jeg jobber for tiden som lærer ved Sygna vidaregande skule. Her underviser jeg i naturfag og biologi.

Hvorfor valgte du studere på UMB?
- Jeg har alltid vært interessert i naturen og det som lever der. Da jeg skulle velge utdannelse var det naturlig for meg fortsette p det sporet. Samtidig hadde jeg et nske om ha en praktisk tilnrming til kologi. Ingen annen institusjon i landet har en s bred kompetanse i biologiske fag. Her kunne jeg velge akkurat den spesialisering jeg ville. Jeg kjente flere som hadde studert her fra fr og fikk hre at det var et veldig aktivt og kjekt studentmilj her. Samtidig hadde ogs UMB en internasjonal profil som jeg likte veldig godt.

Hvilken nytte har du hatt av utdanningen du tok ved UMB?
- Studiet gav meg en veldig bred biologisk og kologisk kompetanse som jeg har stor nytte av som lrer. Det viktigste jeg lrte i studiet var imidlertid evnen til kunne tilegne seg ny kunnskap, takle stort arbeidspress og takle uventede utfordringer p strak arm.

Rd til kommende studenter?
- La nysgjerrigheten drive deg og en kritisk sans styre deg gjennom studiet. Ikke ha overdreven respekt for autoriteter. Skaff deg en interessant fritid og prioriter tid til venner.

Informasjon om:
- master i kologi