KBM søker hjelpelærere i statistikk

Av Siri Eikrem Skotland

UndervisningFoto: NMBU/Håkon Sparre

KBM har behov for hjelpelærere til innføringskurset i statistikk (STAT100) høsten 2021.

Vi trenger flere hjelpelærere i STAT100!

Har du tatt STAT100 og syntes det var gøy? Eller vil du gjerne ha litt repetisjon og trening i å bruke statistikkunnskapene dine, samtidig som du gjør studiene lettere for studenter som kommer etter deg? Da bør du søke hjelpelærerstilling!
STAT100 undervises i høstsemesteret, med start i begynnelsen av september. Emneansvarlige høsten 2021 er Ida Marie Munthe Sakseide og Kathrine Frey Frøslie.

Omfang: En hjelpelærerstilling vil normalt bestå av 4 timer undervisning hver uke, der du lønnes for like mange timer med forberedelser. I tillegg vil de fleste bidra med retting av oppgaver (ofte minst 1 time hver uke).

Arbeidsoppgavene inkluderer veiledning av studenter som gjør oppgaver, enten fysisk eller over Teams, retting av innleveringer, og å skrive svar på spørsmål i Diskusjoner i Canvas. Andre oppdrag kan være aktuelle for den som er interessert. Arbeidsoppgavene vil avhenge av om det blir mulighet for fysisk undervisning, eller om hele kurset må holdes heldigitalt, slik det ble gjort V2021.

Dine kvalifikasjoner:

• Du gjorde det bra i STAT100, eller har også tatt flere statistikkkurs.
  • Du er interessert i at andre skal lære.
  • Du er hjelpsom og hyggelig.

Behovet for hjelpelærere vil tilpasses antallet studenter. Vi vil gi noen tilbud før sommeren, og ha løpende ansettelse ved semesterstart, når vi ser hvor stort behovet blir. Dette er en flott erfaring å ha, og i tillegg til at det er lærerikt og gir penger i studentkassa, tar det seg også bra ut på CV-en din!

Skriv en søknadsmail der du beskriver din egen statistikkinteresse og bakgrunn, og legg ved karakterutskrift. Send mailen til kathrine.frey.froslie@nmbu.no (Kontakt evt Kathrine på 67 23 25 91 hvis du har spørsmål om stillingen.)