Konferanse: Uncovering hidden wealth – ways to stop offshore secrecy

EU Tax Observatory Konferanse
EU Tax Observatory KonferanseFoto: Skjermdump

10. mai arrangerer EU Tax Observatory og Oxfam IBIS en konferanse i København om det nyeste innen skatteparadis.

Gjennom avsløringer, forskning og nylige sanksjoner har oppmerksomheten rundt skatteparadiser økt, samt presset på å få på plass politiske løsninger.

10. mai arrangerer EU Tax Observatory og Oxfam IBIS en felles konferanse «Uncovering Hidden Wealth – Ways to Stop Offshore Secrecy», for å diskutere den nyeste utviklingen innen skatteparadiser og forskningen som gjøres på feltet.

I panelet er Skatteforsk representert både gjennom Skatteforsk-leder Annette Alstadsæter og Niels Johannesen (University of Copenhagen). De andre i panelet er Rasmus Corlin Christensen (Copenhagen Business School), Lars Koch (Oxfam IBIS), Chenai Mukumba (Tax Justice Network Africa), og Panayiotis Nicolaides (EU Tax Observatory, Hertie School Berlin), samt Emma Agyemang (Financial Times) som moderator.

Konferansen avholdes 10. mai fra kl. 16-18, på University of Copenhagen (Øster Farimasgade 5, bygg 35, rom 35.01.06). Mer informasjon finner du her.

Interessert i skatteparadis? Sjekk ut Skatteforsks temaside.

Abonner på nyheter fra Skatteforsk ved å melde deg på her.