Gjesteforelesning: Ron Davies (University College Dublin)

Ronald Davies
Ronald DaviesFoto: Privat

Torsdag 11. november holder professor Ron Davies gjesteforelesingen «The Road ahead for the Corporate Income Tax».

Torsdag 11. november kl. 11.15-12.00 holder professor Ron Davies en gjesteforelesning om internasjonal skatteplanlegging. Gjesteforelesningen gjennomføres som en del av undervisningen i BUS362 Corporate Tax and Sustainability, men er åpen for alle.

Davies er professor ved School of Economics ved University College Dublin samt Edditor in Chief for International Tax and Public Finance. Han har siden i høst også vært tilknyttet Skatteforsk som Research Fellow og deltar i det nye prosjektet The extent of tax haven use and its consequences.

Temaet for gjesteforelesningen «The Road ahead for the Corporate Income Tax» er profit shifting og internasjonal skatteplanlegging. Hva innebærer en global minimumsskatt for multinasjonale selskaper, og hva skal til for at en slik skatt skal fungere?

Forelesningen foregår på engelsk og kan følges over Zoom gjennom denne lenken.
Meeting ID: 677 4082 4794
Passcode: 525667

Abonner på nyheter fra Skatteforsk ved å melde deg på her.