Banebrytere på vei mot en bærekraftig fremtid

Av Lise Thoen

Tårnbygningen
TårnbygningenFoto: Håkon Sparre, NMBU

I Handelshøyskolens årsmelding for 2019 fremhever dekanen at våre kandidater har kunnskap om FNs bærekraftsmål og at de som økonomer kan bidra til å løse utfordringene i dagens samfunn.

Dekan Gro Ladegård fremhever i årsmeldingen NMBU handelshøyskolen (HH) sin visjon om at HH skal være ledende i å koble forskning og utdanning innenfor våre fagfelt og ha et flerdisiplinært perspektiv på bærekraft. Våre kandidater skal være anerkjente for solid kunnskap, analytiske ferdigheter, kritisk tenkning og gode samarbeidsevner.

I sin innledning til årsmeldingen skriver hun at Handelshøyskolen har jobbet målrettet med å underbygge sin visjon.

- Våre økonomer kan bærekraft. NMBU har stor tyngde på naturvitenskapelige- og teknologiske fag, noe som gir våre studenter mulighetene til å få en tverrfaglighet med seg fra studiene. Denne tverrfagligheten anser jeg som viktig for å kunne de det store bildet og for å utvikle kompetanse som retter seg direkte mot omstillingen næringsliv og offentlig sektor står foran.

-Våre kandidater skal være banebrytere i et samfunn på vei mot en bærekraftig fremtid! avslutter Ladegård

Årsmelding fra Handelshøyskolen for 2019