Gjesteforelesning med Svein Skovly fra SpareBank 1 Forsikring

Av Kateryna Krutskykh

Leder for Innovasjon i SpareBank 1 Forsikring, Svein Skovly, holder gjesteforelesning med tittelen "Trender og utvikling i skadeforsikring i Norge og internasjonalt", tirsdag 28. august, kl. 10.00-12.00.

Svein Skovly er invitert som gjesteforeleser i emnet BUS280 Privat- og næringsforsikringer, men andre studenter og ansatte inviteres også til å delta.

Forelesningen finner sted i BT3A16 (Bioteknologibygningen), kl. 10.00.

Svein Skovly er leder for Innovasjon i SpareBank 1 Forsikring. Svein er forsikringsøkonom og har mer enn 25 års erfaring fra forsikringsbransjen og har hatt en rekke ulike lederstillinger innen både livs- og skadeforsikring, i hovedsak knyttet til produkt- og forretningsutvikling. Svein har vært ansvarlig for utvikling og lansering av Smart bilforsikring og Smart boligforsikring som er eksempler på neste generasjons forsikringsprodukter hvor tradisjonell forsikring suppleres med relevante verdiøkende tjenester.

Svein har også erfaring fra konsulentvirksomhet og telecom, og han er også en mye brukt foredragsholder internasjonalt.

Svein Skovly
Svein Skovly Foto: SpareBank 1