Får støtte til utvikling av innovativ undervisning

Av Kateryna Krutskykh

Peer-mentorordningen ved masterprogrammet i entreprenørskap og innovasjon er en av fem prosjekter ved NMBU som har blitt tildelt midler til innovativ undervisning for 2018.

Prosjektet skal bidra til å identifisere og utløse læringspotensialet hos studenter som deltar i problem- og prosjektbaserte læringsformer.

Masterprogrammet har tidligere utredet og testet ulike former for mentorordning for studenter, og de ønsker nå å videreutvikle arbeidet ved å bruke «peer mentorer» til formativ vurdering og læring hos medstudenter. Den formative vurderingen fokuserer på tre elementer – monitorering (oppfølging), motivering til aktiv læring og meningsfull tilbakemelding, og kalles «3 M’er modellen».

Dette er tredje året NMBU utlyser midler for å støtte prosjekter med mål om å utvikle undervisningen. Temaet for årets utlysning var utvikling av vurderingsformer, og er på totalt 600 000 kroner.

Studenter ved NMBU (ill.foto.)
Studenter ved NMBU (ill.foto.) Foto: Benjamin A. Ward, Benjamin A. Ward