Vil du bli Siviløkonom 4.0?

Av Kateryna Krutskykh

Studenter ved Handelshøyskolen, NMBU
Studenter ved Handelshøyskolen, NMBUFoto: Shane Colvin

Da må du lære deg å krysse faggrenser innen ledelse, teknologi og økonomistyring. Siviløkonomutdanningen ved Handelshøyskolen, NMBU legger vekt på at fremtiden er i endring og at virksomheter vil håndtere menneske-maskin-økosystemer. Synes du dette høres spennende ut? Vår visjon er å hjelpe deg til å bli fremtidens siviløkonom. Fordi fremtiden er DEG.

Digitalisering har endret virksomhetene. Det moderne selskapet er et komplekst sosio-teknisk system, knyttet til tusenvis av andre virksomheter som er selskapets kunder, leverandører og investorer. Forretningsprosessene i et moderne selskap produserer massive datastrømmer. Disse dataene må håndteres ved hjelp av virksomhetens informasjonssystemer (datalagring, ERP-systemer, bedriftsarkitektur) og bør nyttes på smarte og innovative måter. Business Analytics er anvendelsen av datavitenskap i virksomhetene (automatiserte rapporteringssystemer, beslutningsstøttesystemer, business intelligence).

Vår nye spesialisering i Business Analytics i masterprogrammet økonomi og administrasjon vil gi deg verktøyene for å lede en moderne digitalisert virksomhet. Maskinlæring, informasjonssystemer, digitale forretningsmodeller, strategier for vekst: Fremtiden begynner i dag. Bli en del av den. Studér Business Analytics på NMBU!

Her kan du lese mer om Business Analytics og opptakskrav til det 2-årige masterprogrammet økonomi og administrasjon.

Studenter ved Handelshøyskolen, NMBU
Studenter ved Handelshøyskolen, NMBU Foto: Shane Colvin