Inntar nasjonal posisjon på entreprenørskapsutdanningsforskning

Av Kateryna Krutskykh

Elin Kubberød, førsteamanuensis ved Handelshøyskolen, er fagredaktør og forfatter av artikkel i siste nummer av Uniped.

Der viet entreprenørskapsutdanningen, og dette befester Handelshøyskolen som en viktig nasjonal aktør på dette feltet.

Uniped er Norges ledende tidsskrift for utdanningsforskning og publiserer innenfor hele bredden av utdanninger. Det er første gang noen sinne at entreprenørskapsutdanningen får sitt eget nummer, med Elin Kubberød i spissen som initiativtager og fagredaktør med gode kollegaer med på laget; Inger Beate Pettersen (HVL), Truls Erikson og Leif Christian Lahn (UiO).

Bidragsyterne kommer fra Chalmers University of Technology (regnes som ledestjernen innenfor entreprenørskapsutdanninger i Europa), NTNU, HVL/NMBU, Høgskolen i Innlandet og Handelshøyskolen BI

Hele nummeret "Høyere entreprenørskapsutdanning – en viktig bidragsyter til utvikling av fremtidig kompetanse" finner du her.