Gjesteforelesning: Administrerende direktør i Pareto Asset Management

Av Kateryna Krutskykh

Administrerende direktør i Pareto Asset Management, Lasse Ruud, holder gjesteforelesning med tema "Langsiktig kapitalforvaltning" mandag 20. november, kl. 11.00 - 12.00.

Lasse Ruud er invitert som gjesteforeleser i emnet BUS322 Investeringsanalyse og finansiell risikostyring, men andre studenter og ansatte inviteres også til å delta.
Forelesningen finner sted i T434 (Tårnbygning), kl. 11.00-12.00.

Lasse Ruud er administrerende direktør i Pareto Asset Management, som forvalter midler for store norske og utenlandske kunder.

Han har også erfaring fra Norges Bank og Finansdepartementet, og han har ledet Verdipapirfondenes forening, bransjeforeningen til det norske kapitalforvaltningsmiljøet før han begynte i Pareto Asset Management.

Han han har også vært mangeårig styremedlem i European Fund and Asset Management Association, og har dermed  god kunnskap om  kapitalforvaltningsbransjen både i Norge og internasjonalt. Han er utdannet samfunnsøkonom fra Universitetet i Oslo.