Sluttrapport om BIOTOUR-prosjektet er nå tilgjengelig

Av Hilde Nikoline Hambro Dybsand

Turist på Helgelandskysten
Turist på HelgelandskystenFoto: Nikoline Dybsand

BIOTOUR-prosjektet, From place-based natural resources to value-added experiences: Tourism in the new bioeconomy, har analysert nøkkelbetingelser for framtidens utvikling av det naturbaserte reiselivet i Norge. Prosjektet var finansiert av Norges Forskningsråd i perioden 2016 – 2021 og her kan du lese sluttrapporten.

I BIOTOUR medvirket 24 forskere (inklusive fire PhD-stipendiater og to postdoktorer) fra fem norske og fire utenlandske universiteter og institutter, samt fem næringslivspartnere (NHO Reiseliv, Hanen, Norges Bondelag, Den Norske Turistforening og Innovasjon Norge). Samlet har BIOTOUR produsert 1 bok, 3 doktoravhandlinger, 29 tidsskriftsartikler/ periodika, 29 bokkapitler, 19 rapporter, 46 populærvitenskapelige publikasjoner, 66 oppslag i massemedia og 127 brukerrettede formidlingstiltak. Hjemmesiden vil bli oppdatert hvis det kommer flere publikasjoner fra prosjektet fremover.

Sluttrapporten for prosjektet er tilgjengelig her (pdf).