Glimt fra Åpen dag

Foto: Håkon Sparre, NMBU

Torsdag 5. mars inviterte NMBU til Åpen dag. Rundt 300 personer var innom. Vi håper du fikk en god opplevelse, og gleder oss til å se deg til høsten!

NMBU åpnet dørene for alle som ville høre mer om studiene våre, og som lurer på hvordan det er å være student hos oss. Du fikk møte studieveiledere og studenter som svarte deg på dine spørsmål. Vi håper du fikk svar på det du lurte på. Hvis ikke, ikke næl med å ta kontakt med studieveileder på programmet du er interessert i.

Slik var dagen

• Du møtte studieveiledere og studenter og lærte forhåpentligvis mer om studiene du er interessert i.
  • Du hørte spesielt utplukkede forelesere fortelle om spennende forskning på aktuelle temaer. Stikkord her er bærekraft, som preger alle NMBUs studier.
  • Noen var med på omvisninger i smågrupper der du fikk informasjon om alt du er opptatt av som ny student; bolig, studentvelferd, foreningsliv, idrettsmuligheter, m.m.
  • Du kunne delta på faglige omvisninger i husdyrfjøs, fiskelab og veksthus og titt inn i de nye veterinærbyggene som skal stå klar til studiestart 2020.
Foto: Håkon Sparre, NMBU

Vi håper du fikk en opplevelsesrik dag - og gleder oss til å treffe deg til høsten!