Fantastisk festdag for NMBU

Av Eivind Norum

Foto: Håkon Sparre, NMBU

Over 1000 nye studenter ble ønsket velkommen til NMBU under immatrikuleringen. Se video og bilder fra seremonien her.

Foto: Håkon Sparre, NMBU

Fredag ettermiddag gjennomførte NMBU immatrikulering for alle nye studenter. Under en strålende sol fikk de nye studentene engasjerende taler av rektor, studentleder og ikke minst forsknings- og høyere utdanningsminister Henrik Asheim som også var tilstede og sendte sin hilsen til de nye studentene.

Foto: Håkon Sparre, NMBU

Se video fra immatrikuleringen.

[video:https://youtu.be/cW4e8pcLtEo]

Ved NMBU er det studentene som er tatt opp til et bachelorprogram, et femårig masterprogram, profesjonsstudier eller et engelsk program ved universitetet som deltar på immatrikuleringen. I tillegg ble studenter på Grunnstudium, Frie realfag og årets gjestestudenter invitert med på den offisielle seremonien.

Seremonien foregikk på storplenen ved universitetet.