Podkast fra NMBU

Podkast illustrasjon
Podkast illustrasjonFoto: Shutterstock

NMBU-podden er en podkast som skal vise alt det spennende som skjer på NMBU. Du finner den der du vanligvis laster ned podkastene dine.

Du kan laste ned episodene her eller på Spotify, Apple eller Google sine podkastspillere.

Det er kommunikasjonsavdelingen på NMBU som produserer podkasten.

I februar 2022 tok kommunikasjonsrådgiver Ruth Lothe over stafettpinnen som intervjuer:
– Jeg gleder meg! Det er så mye bra forskning ved NMBU som fortjener å bli bedre kjent. Mine første podkaster har handlet om Årets Profet 2021, klimarobust utvikling, klimarettferdighet og  miljøteknologi innen avløpshåndtering.

– NMBU-podden har som mål å vise bredden i alt som skjer på universitetet. Her skal vi prate om fag, forskning, undervisning og innovasjon, sier kommunikasjonsrådgiver Morten Ellingsen.

De tre første episodene handler om hva som skjer i Mali, hvordan vi skal redde den norske hummeren og hvordan støv og støy påvirker helsen vår.
– Tanken er at det skal komme en ny episode hver fjortende dag, sier Ellingsen.

Han er ikke redd for å gå tom for stoff.
– Det er så utrolig mange interessante personer som jobber med så utrolig mange spennende ting på dette universitetet. Nesten alle sitter på nyttig kunnskap og engasjerende fortellinger som mange vil sette pris på å høre mer om, sier Ellingsen.

Har du noen forslag til saker vi bør ta opp kan du sende til .

PS. Vi vil også anbefale de flotte podkastene til Gaute Einevoll, Vett og vitenskap­­­  og prorektor Solve Sæbøs  Næring om læring.