Ettertraktede studenter på sommerjobb hos Statsbygg

Av Mette Risbråthe

Anne Marte Rønneseth er på befaring på nytt Nasjonalmuseum med interns fra andre studiesteder. F.v: Ingvild Mysen, Thea Lie Strømø og Anne Marte Rønneseth. Foto: Kristin Dahle Laugerud, Statsbygg.

Ni NMBU-studenter tester ut svært relevante sommerjobber hos Statsbygg i sommer.

I år hadde Statsbygg 1110 søkere på 30 stillinger i sommer. Ni av dem som fikk jobb kommer rett fra skolebenken på NMBU. Studentene bruker seks uker av sommerferien på studierelevante arbeidsoppgaver. Mange er fordelt i tospann på ulike avdelinger hvor de jobber tett sammen med Statsbyggs erfarne fagpersoner.

Studentene som kom gjennom det trange nåløyet kommer fra følgende studier:

Eirik Engen Finne kom gjennom nåløyet og fikk sommerjobb/internship hos Statsbygg. Foto: Kristin Dahle Laugerud, Statsbygg.
Anne Marte Rønneseth jobber med det nye Livsvitenskapsbygget på Blindern.
Anne Marte Rønneseth jobber med det nye Livsvitenskapsbygget på Blindern. Foto: Kristin Dahle Laugerud, Statsbygg.
Yngve Gorseth har fått sommerjobb med utviklingen av uterom i fengsler.
Yngve Gorseth har fått sommerjobb med utviklingen av uterom i fengsler. Foto: Kristin Dahle Laugerud, Statsbygg.