Over 1000 nye studenter ønsket velkommen

Av Eivind Norum

Immatrikulering ved NMBU 2019
Immatrikulering ved NMBU 2019Foto: Håkon Sparre

Det ble en særdeles vellykket immatrikulering da over 1000 nye studenter ble ønsket velkommen som akademiske borgere. Se bilder fra immatrikuleringen ved NMBU her.

En dag for foto og gode minner.
En dag for foto og gode minner. Foto: Håkon Sparre

Det ble en flott festdag for de nye studentene som ble skrevet inn som akademiske borgere ved universitetet. Over 1000 nye studenter fikk hilse på NMBUs rektor og ledelse og for mange er dette det første møtet med høyere utdanning.

NMBUs rektorer i prosesjon. Rektor Sjur Baardsen (midten), Solve Søbø, prorektor for utdanning (t.v) og Øysten Johnsen, prorektor for forskning. Foto: Håkon Sparre

Immatrikuleringen ved NMBU er en tradisjonsrik og hyggelig seremoni hvor nye studenter ønskes velkommen til NMBU. Seremonien fant sted på storplenen foran Urbygningen.

Studenttingsleder Tord Hauge oppfordret studentene til å engasjere seg. - Jeg håper dere er her for å satse. Skryt gjerne at du er en del av bærekraftsuniversitetet, oppfordret Hauge fra talerstolen. Foto: Håkon Sparre

Den høytidelige seremonien ble åpnet med NMBUs egenkomponerte fanfare. Fanfaren er skrevet av NMBU-professor Edvin Østergaard som også var dagens dirigent. Musikernene Kari Solheim, Kristoffer Kregnes, Petter Udnes, Andreas Karlsen og Elin H. Kurverud på trompet samt Torild G. Berg og Trond Nilsen på trombone fikk satt igang den gode immatrikuleringsstemningen.

Dagen ble fulgt opp med taler og prisutdelinger før det hele ble avsluttet med en konsert med HALIE.

Vokalist Hannah Emilie Grung alias HALIE. Her er hun på scenen under en konsert for NMBU-studentene som avslutning på immatrikuleringen. Foto: Håkon Sparre