TEST102 Test digital eksamen - nytt navn

Ansvarlig fakultet:Rektor og universitetsstyret

Emneansvarlig:Jarle Pedersen

Campus / nettbasert:Nettbasert

Frekvens:Årlig.

Forventet arbeidsmengde:125 timer.

Undervisnings- og vurderingsperiode:Emnet starter i vårparallellen. Emnet har undervisning/vurdering i vårparallellen.

Om dette emnet

test EPN

Dette lærer du

Kunnskap: Studenten har grunnleggende forståelse for markedsføringens virkeområder, kjenner til sentrale begreper, teorier og metoder i markedsføringen, og kjenner til eksempler på bruk av markedsføring i enkelte bedrifter.

Ferdigheter: Studenten kan finne, vurdere og henvise til informasjon relevant for markedsføring og framstille dette slik at det belyser grunnleggende problemstillinger innen markedsføring. Studenten kan delta i løsning av enkle markedsføringsutfordringer i praksis.

Generell kompetanse: Studenten kan anvende kunnskap og ferdigheter innen markedsføring i samarbeid med andre, og er i stand til å reflektere og tenke kritisk rundt enkle markedsføringsproblemer.

  • Læringsaktiviteter
    Forelesninger. Gruppeoppgave (som er en del av vurderingsordningen). Seminarer for veiledning med gruppeoppgaven og pensum generelt.
  • Pensum

    Kotler, Armstrong, Harris, He: Principles of Marketing, 8h European Edition.

    Forelesningsnotater. Eventuelt utdelt materiale.

  • Vurderingsordning, hjelpemiddel og eksamen

    Dette emnet har samlet vurdering. Gruppeoppgave (teller 1/3 av samlet karakter) og skriftlig eksamen, 3 timer (teller 2/3 av samlet karakter), som arrangeres i slutten av undervisningsperioden. Hvis man stryker på den skriftlige eksamen, stryker man totalt.

    Emnet har samlet vurdering, og man kan derfor kun melde seg opp til eksamen ved ordinært tidspunkt for eksamen i emnet.



  • Om bruk av KI
  • Sensorordning
    Ekstern tilsynssensor vurderer pensum og eksamensoppgaver. Karakter settes av intern sensor (lærer).
  • Obligatorisk aktivitet
    Deltakelse i gruppebasert simuleringspill i markedsføring er obligatorisk.
  • Undervisningstider
    26 timer. 2 timer forelesning i uka i 13 uker.
  • Opptakskrav
    GSK