Studenthytta Sandoren

Bilde av peis og ovner inne i studenthytta på Sandoren.

NMBU har et hytteanlegg for studenter som ligger ca 15 km fra Kongsberg på Sandoren.

Anlegget ligger ved Fossevannet og består av fire hytter. På grunn av manglende vedlikehold er det nå bare hovedhytta og badstuhytta som kan benyttes + utedo og bod. Det er ikke innlagt strøm eller vann. Det er sommervei helt frem, men om vinteren må en gå ca. tre km fra vei. Det er vanligvis oppgåtte løyper.

Hovedhytta er oppført i 1,5 etasje i laftet plank. Det er 14 sengeplasser i 2 etasje + 16 ekstra madrasser. Første etasje inneholder stue, kjøkken, bod, gang.

Kjøkkenet er utstyret med kjøleskap og komfyr på gass. Det er to vedovner og peis i hytta. Kjøkkenutstyr til ca. 30 personer.  Besøkende må ta med egnet sengetøy (dyner, puter, soveposer etc.) kjøkkenhåndklær og kluter. Ta også med andre forbruksvarer som vaskemidler, t-lys ,dopapir, såpe etc.

Hytta leies fortrinnsvis ut til studentlag og -foreninger ved NMBU.

Pris er kr 750,- pr. døgn

For bestilling av hytta ta kontakt med Eiendomsavdelingen på e- post: eia@nmbu.no

Veibeskrivelse

Sandoren ligger 15 km sørvest for Kongsberg. Kjør mot Kongsberg. Ved Skollenborg tar du av til Notodden, deretter til venstre mot Heistadmoen.

Etter 10 km tar du til høyre mot Rajeveien. Etter 3 km og forbi to store hytter på høyre side, finnes en parkeringsplass. Derfra er det 3-4 km til hytta og det er en bom ca 200 meter inn som er stengt på vinteren. Vi antar at bommen stenger når snøen kommer, da er det skispor.

Det ligger på venstre side like før enden av den lange sjøen. Stikkvei til venstre før Y-kryss. Her er Google kart: Sandoren