Jeg har bakgrunn i genetikk, kreftforskning og molekylærbiologi, og har jobbet på NMBU med forskning og undervisning innen mikrobiell genteknologi siden 2000. Fra 2018 har jeg vært universitetslektor ved Institutt for lærerutdanning og utdanningsvitenskap. Jeg har erfaring innen etter- og videreutdanning av lærere, PPU (praktisk- pedagogisk utdanning), lektorutdanning og universtetspedagogikk for vitenskapelig-, teknisk- og administrativt ansatte.
Forskning er knyttet til studentaktive læringsformer i høyere utdanning og økt mestringstro og motivasjon hos masterstudenter.
-
Fagfelt
- Teacher education - PPU
- Higher Education
- Student active learning
-
Publikasjoner
-
Undervisning
PPUN400 Universitetspedagogikk for vitenskapelig ansatte
VU-PPUN200 Universitetspedagogikk for teknisk- og administrativt ansatte
VU-PPNF120 Videreutdanning i naturfag 2, biologi
VU-PPNF210 Videreutdanning i naturfag 2, utdanning for bærekraftig utvikling i naturfag
-
Forskning & prosjekt
Prosjekter
Utdanning for bærekraftig utvikling er en utdanning som har som mål å utdanne mennesker som kan bidra til et mer bærekraftig og rettferdig samfunn for alle (United Nations Educational & Organization, 2014).
Vårt fokus er utvikling av studentaktive læringsformer i høyere utdanning, og effekten dette har på læring
Det overordnede målet med ‘UBU i praksis’ er at skoler og lærerutdanning sammen skal utvikle en praksis som fremmer utdanning for bærekraftig utvikling.
Forskningsområder