Skriv masteroppgaven som del av et team

Av Egil Jahren

Studenter i grupper rundt bord, konsentrert om en oppgave
Bli med i et faglig fellesskap i oppgaveperiodenFoto: NMBU

Tverrfaglig masterprosjekt 2025 er nå åpent for påmelding. Bli med i et tverrfaglig og sosialt fellesskap i skriveperioden.

Å skrive masteroppgave trenger ikke være et soloprosjekt. Ved å delta i Tverrfaglig masterprosjekt blir du del av et læringsfellesskap med andre studenter og veileder, og du får økt tverrfaglig innsikt på ditt valgte masteroppgavetema.

Tilbudet er for alle studenter ved NMBU som skal skrive masteroppgave våren 2025.

Dette inngår i Tverrfaglig masterprosjekt:

• Oppstarts- og midtveisseminarer: Her presenterer og diskuterer dere hverandres arbeid. Å øve på å formidle oppgaven din til andre utenfor ditt studieprogram er svært god læring!
  • Felles utfarter og relevante faglige foredrag
  • Månedlig faglunsj

Tilbudet gir deg et faglig og sosialt nettverk som du vil få godt utbytte av i skriveperioden.

Studenter, faglærere og andre i et grupperom, de spiser lunsj og diskuterer
Du kan bli med på fagrelevante ekskursjoner og utfarter. Her er en gruppe studenter hos Oslofjordens friluftsråd. Foto: NMBU

Oppgavetemaer

Studenter som deltar skal skrive masteroppgave innenfor ett av tre hovedtemaer, som alle er knyttet til bærekraftig utvikling:

• Oslofjorden 3.0 – Om Oslofjordens miljøutfordringer.
  • Hovinbyen – Byutvikling og sirkulærøkonomi som drivkraft
  • Campusutvikling – Bærekraftig campusutvikling ved NMBU

Les mer om temaene på nettsiden til Tverrfaglig masterprosjekt 2025

Påmelding og infomøte

Er du interessert?

Kom også til infomøte onsdag 22. mai kl 15-16, Urbygningen rom U120. Hybrid. Deltar du fysisk får du pizza!

– Å skrive masteroppgaven synes noen kan bli litt ensomt, men her får du både styrket sosiale bånd og nyttige perspektiver på oppgavetemaet ditt, forteller Ingrid Merete Ødegård. Hun er ansvarlig for prosjektet, som nå går inn i sitt tredje år på rad.

– Med tverrfaglig innsikt er du bedre rustet til å håndtere komplekse problemer. Å jobbe slik er svært relevant for arbeidslivet. Jeg synes alle studenter som skal skrive masteroppgave i 2025 bør sjekke ut dette!

Tverrfaglig masterprosjekt er et tiltak fra SITRAP, NMBUs Senter for fremragende utdanning.

Rapporter fra Tverrfaglig masterprosjekt 2023:

TOWARDS-Lillestrøm

Oslofjorden-død eller levende