Fra master til revisjon i EY

Av Heidi Almås

Emiline - student ved Handelshøyskolen NMBU
Emiline studerer til master i økonomi og administrasjon ved Handenshøyskolen NMBUFoto: Handelshøyskolen NMBU

Emiline Frantzen anbefaler å dra på utveksling i løpet av studiene og engasjere seg - da får man mye ut av studiet og studentlivet. Nå venter jobb med revisjon i Ey.

Hva gleder du deg til, i møtet med arbeidslivet?

Jeg gleder meg til å få mye ansvar og skape kunderelasjoner.

Hvordan var veien fra videregående til studier, og nå kommende jobb?

Rett etter videregående startet jeg på en bachelor i økonomi og administrasjon med valgfri profilering siden jeg ønsket å ta noen jus- og ledelsesfag, samt tilrettelegge for utveksling. Jeg bygget videre på en master i økonomi og administrasjon med profilering i strategisk ledelse.

Hvorfor valgte du master i økonomi og administrasjon på NMBU?

Jeg valgte å ta masteren på Handelshøyskolen NMBU fordi jeg trives godt i studentmiljøet og vet at NMBU tilbyr mange ulike emner og praktiske læringsmuligheter.

Utveksling

Siste semester på bacheloren var jeg på på utveksling i Nederland ved Wageningen University, så var jeg i Houston via Internship Abroad første våren på masteren. Dette har gitt meg mange gode opplevelser, erfaringer og et godt nettverk jeg tar med meg videre.

Hva er dine erfaringer med studentmiljøet på NMBU?

Jeg anbefaler alle å finne noe de interesserer seg for og engasjere seg så mye som mulig. NMBU har et tilbud som passer alle. Jeg har lært mye og hatt det veldig gøy både i sosial forening, linjeforeningen, studentdemokratiet, under UKA og på samfunnet.

Hvilke råd har du til kommende studenter?

Jeg anbefaler å sjekke ut alle muligheter du har som student tidlig så du får mest ut at studietiden, og dra på utveksling! Du får mye ut av studietiden på Ås om du velger å engasjere seg.🌟