Estonian University of Life Sciences

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Estonian University of Life Sciences ligger i studentbyen Tartu, som er Estlands nest største by (101.000 innbyggere). Over 40% av befolkningen er under 30 år. Universitetet har ca 3700 studenter og fokuserer på bærekraftig utvikling innen landbruksfag, skogfag, matvitenskap og miljøstudier.

Estonian University of Life Sceinces er sammen med NMBU en del av ELLS - Euroleague for Life Sciences

• Avtalen gjelder for landbruksfag, økonomi, landskapsarkitektur. Man kan ta emner fra flere ulike departments/institutes så lenge man innehar påkrevde forkunnskaper

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og estisk.

• Høstsemesteret: september - desember/januar.
    Vårsemesteret: februar - juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• ECTS

• Kursinformasjon

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt