Mittuniversitetet (MIUN)

Antall plasser

2 plasser

Om studiestedet

Mittuniversitetet ligger i Sveriges geografiske midtpunkt med campus på to steder: Sundsvall og Östersund. Östersund har ca. 45.000 innbyggere og kan vise til vakre severdigheter som Frösö kirke fra 1100-tallet. Byen ble kåret til Sveriges mathovedstad i 2011, og spennende spisesteder og livlige gårdsbutikker ligger i umiddelbar nærhet til sentrum.

• Utvekslingsavtalen gjelder for deg som tar master i naturbasert reiseliv, og kun for campus Östersund.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

Antall studieplasser

To studenter i ett semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og svensk.

• Høstsemesteret: august - desember.
    Vårsemesteret: januar - juni.

Akademisk kalender

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• ECTS