University of Sheffield

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

University of Sheffield er et over hundre år gammelt universitet, som ønsker å inspirere til innovative samarbeid på tvers av fagområder med enkelt personer, bedrifter og organisasjoner for å løse utfordringene vi står overfor i dagens samfunn. Universitetet skårer høyt på flere internasjonale rankinger, og ble kåret til universitetet med de beste studentopplevelsene, fasilitetene og bomulighetene i The Times Higher Education Student Experience Survey i 2014. Sheffield, også kjent som "stålbyen", er en by i South Yorkshire i England med omkring 1.600.000 innbyggere.

• Avtalen gjelder landskapsarkitektur på master (M-LA og M-GLA) og PhD-nivå. Merk at Sheffield kun tar imot utvekslingsstudenter i høstsemesteret. Man må derfor søke innenfor 1.februar -fristen.

Lengde på opphold

1 semester - kun høstsemesteret

*Erasmus+: På grunn av Brexit, kan vi ikke garantere stipendmidler til Storbritannia.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk

Språkkrav
    Sheffield krever B2 i engelskkunnskaper. Det kan bla. dokumenteres med minimum 4 i engelsk fra VGS.

• Høstsemesteret: slutten av august - desember.
    Vårsemesteret: slutten av januar - slutten av mai.

Akademisk kalender

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• 10 studiepoeng i Sheffiled tilsvarer 5 norske studiepoeng.