University of Exeter

Antall plasser

5 plasser

Om studiestedet

University of Exeter (UoE) er et offentlig forskningsuniversitet som er regnet som ett av tolv eliteuniversiteter i Storbritannia. Universitetet ble grunnlagt i 1955. UoE har store parkområder og det er kort vei til både sentrum og til kysten. I tillegg har de noen av de beste sportsfasilitetene i landet. UoE har alltid vært ledende innenfor studenttilfredshet i Storbritannias National Student Survey. Exeter er en historisk by med en rik historie lang før romernes ankomst i 50 e.Kr., noe som gjenspeiles blant annet i deres mangfold av historiske og gamle bygninger.

• Avtalen gjelder for ulike tilbud innen naturvitenskap, teknologi, datavitenskap, siving, biologi, m.m. (på bachelornivå).

Antall studieplasser er 2.5 studenter i ett år eller fem studenter i ett semester hver.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

Prioritering
    Søkere med beste karaktersnitt på søknadstidspunktet. UoE krever et snitt på minimum B av sine søkere og .

Språkkrav
    - 4 i engelsk på vitnemålet fra videregående skole, eller
    - TOEFL score på 71 (internettbasert test) eller 525 (papirbasert test), eller
    - 6 på IELTS test

*Erasmus+: På grunn av Brexit, kan vi ikke garantere stipendmidler til Storbritannia.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk

• Høstsemesteret: september - desember.
    Vårsemesteret: januar - juni.

Akademisk kalender

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• 60 credits hos UoE = 30 ECTS ved NMBU

• Det kan være utfordrende å få studentbolig ved UoE. Det anbefales å finne bokollektiv med andre studenter.

Boligmuligheter