Universidade de Lisboa

Antall plasser*

4 plasser

Om studiestedet

Universidade de Lisboa Instituto Superior Tecnico er det største universitetet for arkitektur, ingeniørvitenskap, vitenskap og teknologi i Portugal. Tecnico har ca 11.000 studenter og ca 900 ansatte. Skolen har to campus; en i Alameda i Lisboa og en i Taguspark i Oeiras.

• NMBU har avtale med Instituto Tecnico Lisboa (IST), og avtalen gjelder for Vann- og Miljø (masternivå).
    Man må ta minst 51% av emnene fra masterprogrammet environmental engineering, resten av emnene kan tas fra andre masterprogram.

To plasser i opptil ett år hver, eller fire semesterplasser.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk. Søkere må kunne dokumentere engelskkunnskaper på minimum B2-nivå.

Det gis vanligvis et intensivkurs i portugisisk i begynnelsen av semesteret.  Dette registrerer man seg for etter ankomst, og kurset koster 75 euro (2021). Dette er ikke et emne som kan inkluderes i Learning agreement eller i karakterutskrift etter endt utveksling.

• Høstsemesteret: september - februar.
    Vårsemesteret: mars - juli

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Emner innen environmental engineering (MEAmbisecond cycle)

Emner innen andre masterprogram

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt