Universitat de Barcelona

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Universitat de Barcelona ligger i en av Europas største studiebyer med hele 200 000 studenter og 11 000 professorer fordelt på 200 universiteter. Barcelona kan også by på et rikt kulturliv, vakre strender, og fantastisk arkitektur. Selvom Barcelona er en verdensmetropol, har byen fortsatt sin sprudlende spanske tradisjon sterkt i behold. Universitetet i Barcelona er et etablert universitet med lang historie, og er opptatt av internasjonalt samarbeid og forskning.

.

• Avtalen gjelder for matvitenskap (bachelor- og masternivå). Avtalen er med Faculty of Pharmacy, og 51% av emnene MÅ tas fra dette fakultetet.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og spansk/katalansk

• Høstsemesteret: september - februar.
    Vårsemesteret: februar - juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.