Universidad de Lleida

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Universidad de Lleida ligger i Cataluña, ca. 150 km fra Barcelona. Byen har flere romerske og gotiske bygninger, og har ca. 130.000 innbyggere. Universidad de Lleida er et universitet med lange tradisjoner.

• NMBU har avtale med School of Agricultural and Forestry Engineering (ETSEA) som tilbyr diverse fag innen miljø, biologi, skogfag, husdyrfag, matvitenskap m.m.

Lengde på opphold

1 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• ETSEA tilbyr noen fag på engelsk, men man må også ha forhåndskunnskaper i spansk på minimum B1-nivå. Øvrige kurs undervises på spansk og katalansk.

• Høstsemester: September til februar

Vårsemester: Februar til juli.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon