Studiemiljøpris ved NMBU

For å rette oppmerksomhet på studentmiljøet ved NMBU, har Læringsmiljøutvalget tatt initiativ til at det opprettes en Studiemiljøpris ved NMBU. Prisen ble for første gang utlyst i 2022.

Retningslinjer for tildeling av prisen:

• Studiemiljøprisen ved NMBU har som formål å synliggjøre gode tiltak for å stimulere til godt studiemiljø ved NMBU. Mottaker(-e) av prisen må ha gjort noe utover det man normalt kan forvente, for å fremme inkludering, mangfold og trivsel for studenter ved NMBU.
  • Prisen kan tildeles enhver student, studentgruppe eller ansatt ved NMBU.
  • Forslag til kandidater kan fremmes av studenter og ansatte ved NMBU. Nominasjonen skal inneholde kandidatens navn, begrunnelse og kontaktperson.
  • Læringsmiljøutvalget (LMU) offentliggjør frister og prosedyrer for nominasjon av kandidater i samarbeid med studenttingets arbeidsutvalg (i februar/mars).
  • En komité bestående av to studenter oppnevnt av studentenes arbeidsutvalg, sekretær for LMU og en administrativ ansatt fra fakultet utarbeider et forslag til prisvinner.
  • Prisen deles ut av Læringsmiljøutvalget ved NMBU hvert vårsemester, forutsatt det er verdige kandidater til prisen.
  • Prisen er et diplom og blomster.
  • Nominerte kandidater kan offentliggjøres sammen med vinneren/-e av prisen

Tidligere vinnere av prisen:

• 2022: SiÅs studentmentorer
  • 2023: NMBU Friluftsliv