Universidad de Cordoba

Antall plasser*

4 plasser

Om studiestedet

Córdoba ligger vakkert til ved den store elven Guadalquivir, og er kjent for sin vakre gamleby med den store moské-katedralen La Mezquita. Byen ligger i Andalucia, helt sør i Spania, og har en befolkning på ca. 350.000. Universidad de Córdoba har en lang historie og er rangert blant de beste akademiske institusjonene i Spania.

• Avtalen gjelder landbruksfag, biologi, kjemi, miljøfag og økologi. NMBU har avtale med ETSIAM og Faculty of Science (både bachelor og master)

Biologi- 1 plass i opptil ett år

Biokjemi- 1 plass i opptil ett år

Kjemi - en plass i opptil ett år

Environmental sciences  - en plass i opptil ett år

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Spansk. Det kreves forkunnskaper på B1-nivå (minimum 4 i spansk ll fra VGS) Internasjonale studenter oppfordres også til å delta på to ukers gratis intensivkurs i spansk i september-oktober eller januar-februar.

• Høstsemester: September til januar.

Vårsemester: Februar til juni

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

B-PV

Soil assessment