Universidad Politecnica de Valencia

Antall plasser*

4 + 2 + 2 plasser

Om studiestedet

Valencia er en sjarmerende by på østkysten av Spania, og den tredje største byen i landet. Universidad Politecnica de Valencia (UPV) er et stort universitet med 35 000 studenter fordelt på fire campuser. NMBU har avtale med flere av fakultetene ved UPV.

• UPV har hovedvekt av tekniske fag. Avtalen gjelder følgende fakulteter:

ETSIAMN: Escuela Técnica Superior de Ingeniería Agronómica y del Medio Natural (4 studenter i opptil ett år - matvitenskap, landbruksfag, skogfag, biokjemi).

ETSIGCT: Escuela Técnica Superior de Ingeniería Geodésica, Cartográfica y Topográfica (2 studenter i opptil ett år).

ETSA: La Escuela Técnica Superior de Arquitectura - landskapsarkitektur, by-og regionplanlegging (2 studenter i opptil ett år). Merk at det tilbys ikke emner direkte innenfor landskapsarkitektur, da dette er et fakultet for arkitektur.

Det er mulig å ta noen fag utenom disse fakultetene, men man må være tilknyttet et av disse og ta de fleste fagene her.

NB! Erasmus+ studenter må ta minst 25 UPV credits som utvekslingsstudenter. 1 UPV credit tilsvarer 0,8 ECTS.

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Spansk og engelsk. Merk at man må dokumentere spansk tilsvarende B1-nivå for å bli vurdert for utveksling til UPV. Det kan bla. dokumenteres med minimum 5 i spansk ll fra VGS.

• Høstsemester: September til januar.

Vårsemester: Februar til juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

M-LA

Advanced Urban Planning. Territory and Landscape Project