Universita degli Studi della Tuscia

Antall plasser*

4 plasser

Om studiestedet

Universitetet er lokalisert i byen Viterbo, ca. 10 mil fra Roma. Viterbo er hovedstaden i provinsen med samme navn, i regionen Lazio i det sentrale Italia. Tuscia University har en lang historie, men ble først etablert som et universitet i 1979 og består i dag av 6 fakulteter.

• Avtalen gjelder for Agricultural Sciences, og er også åpen for Økologi, skogfag og by- og regionplanlegging (bachelor- og masternivå).

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Italiensk og noe på engelsk (masternivå).

• Høstsemester: Oktober til februar

Vårsemester: Mars til juni/juli.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.