Università degli Studi di Milano

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Universitetet i Milano ligger i Nord-Italia, og er en ideell by for studier, og inspirasjon er å finne på hvert gatehjørne. Med mer enn en millioner innbyggere er byen Europas 5. største. Universitetet i Milano består av 9 fakulteter og kan tilby 134 ulike kurs. Skolen har hele 65 000 studenter og 3000 vitenskapelig ansatte.

• Avtalen gjelder for landbruksfag/matvitenskap

Lengde på opphold

1 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Italiensk og engelsk. Man må ha minimum B1 i engelsk (kan dokumenteres med å ha minimum 4 i engelsk fra VGS)

• Høstsemester: September til januar.

Vårsemester: til juli.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

B-BIOTEK

Introduction to Logic