Università degli Studi di Padova

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Universitetet i Padova ble grunnlagt i 1222, og er dermed et av Europas eldste og mest prestisjetunge læresteder. Det er et multidisiplinært universitet med 64000 studenter og nærmere 5000 ansatte. Padova ligger ved elvene Bacchiglione og Brenta, 40 km vest for Venezia. Byen er billedskjønn med mange gater som åpner ut mot store kommunale piazze, og mange bruer som krysser vakre Bacchiglione.

• Avtalen gjelder for landbruksfag, plantevitenskap, biologi, husdyrfag, skogfag, naturforvaltning, miljø-og naturressurser og matvitenskap (masternivå, og 3.års bachelor hvis man har forkunnskapene som kreves i emnene man velger))

Lengde på opphold

1-2 semestre

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og italiensk.

• Høstsemester: Oktober til januar.

Vårsemester: Mars til juli.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Kursinformasjon

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

M-MAT

QUALITY, PROCESSING AND SENSORIAL ANALYSIS OF ITALIAN FOOD