University of Natural Resources and Applied Sciences (BOKU)

Szojak

Østerrike

Wien

Avtaletype

Antall plasser*

Om studiestedet

University of Natural Resources and Applied Life Sciences (BOKU) ligger i Wien og har et spennende fagtilbud med fokus på økologi og bærekraftig virksomhet. Universitetet har over 10.000 studenter og er svært internasjonalt orientert.

BOKU er sammen med NMBU en del av ELLS - Euroleague for Life Sciences

• Avtalen gjelder landbruksfag, skogfag, matvitenskap, bioteknologi, landskapsarkitektur/byreg, miljø- og naturressurser, kjemi, agroøkologi, animal breeding genetics, fornybar energi m.fl.. (bachelor og master)

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og tysk.

Bachelornivå: Kun på tysk. Bachelorstudenter må dokumentere tysk 2 (B2 kan minimum 4 i tysk ll på vitnemål fra VGS)

Masternivå: Tysk og/eller engelsk. Masterstudenter må dokumentere tysk 2 (B2 kan tilsvare minimum 4 i tysk ll på vitnemål fra VGS) eller engelsk (B2, tilsvarer 4 på vitnemål fra VGS).

• Høstsemester: Begynnelsen av oktober - slutten av januar.

Vårsemester: Slutten av februar-siste uke i juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Emneoversikt

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

M-BIOTEK

I001287 Functional Foods