Utrecht University

Antall plasser*

2 plasser

Om studiestedet

Utrecht University er Nederlands største og mest prestisjetunge universitet. Universitetets 30.000 studenter bidrar til et spennende miljø i landets største studentby, Utrecht, som ligger 4 mil unna hovedstaden Amsterdam.

• Avtalen gjelder for miljø, geologi og økologi ved Faculty of Geosciences (masternivå)

Lengde på opphold

1 semester

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og nederlandsk. Utrecht krever B2 nivå i engelsk (minimum 4 i engelsk på vitnemålet fra vgs)

• Høstsemester: September - slutten av januar

Vårsemester: Februar -slutten av juni

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semestret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• Boligsituasjonen i Utrecht er svært presset

• Emneoversikt

Eksempler på emner tidligere studenter har tatt

M-MINA