Opptak til nettbasert årsenhet i bærekraftig økonomi og ledelse

Årsenheten har oppstart både vår og høst.

• Du må dokumentere generell studiekompetanse med norsk- og engelskkunnskaper for å kunne få opptak. Det er mulig å søke om å bli realkompetansevurdert.

• Oppstart vår:

1. Du søker om opptak i Søknadsweb som åpner 1. desember. Søknadsfristen er 15. januar.
    2. Dersom det står i "Din profil" i Søknadsweb at du har generell studiekompetanse trenger du ikke laste opp dokumentasjon. Under "Ny søknad" velger du "Årsenhet bærekraftig økonomi og ledelse".
    3. Etter dette kommer du til "Mine dokumenter". Der kan du laste opp nødvendige dokumenter dersom du ikke er registrert med generell studiekompetanse fra før.
    4. Svaret kommer i Søknadsweb og til din registrerte e-post.

Oppstart høst:

Du må søke gjennom Samordna opptak.
    Frist 15. april.

1. Opprett en brukerkonto ved NMBU. Følg instruksjonene på support-sidene og velg alternativet "Få engangspassord på sms til registrert telefon". Logg deretter inn med personnummer og engangspassord, og sett nytt passord.
    2. Du må semesterregistrere deg i Studentweb. Dette er en annen portal enn Søknadsweb, der du finner informasjon om semesteravgift
    3. Du må selv melde deg opp i det eller de emnene du skal ta.
  • Du melder deg til emner i Studentweb. Frister for å melde seg til emnene finner du i Akademisk kalender for NMBU. Du må melde deg opp både til undervisning og vurdering/eksamen i de emner du skal ta.