Eötvös Lorand University (ELTE) Budapest

Avtaletype

Antall studieplasser

Om studiestedet

Budapest er hovedstaden i Ungarn og landets økonomiske, politiske og kulturelle sentrum. Byen er full at fantastiske og historiske severdigheter.

Eötvös Lorand University Budapest (ELTE) ble grunnlagt i 1635, og tilbød den gang primært undervisning i teologi og filosofi. I løpet av 1900-tallet utviklet universitetet seg til en moderne forsknings- og undervisningsinstitusjon som dekker de fleste akademiske felt. I dag har universitetet 30.000 studenter.

• Avtalen gjelder for geomatikk/earth science, etologi, kjemi, economics, økonomi og administrasjon.

Geomatikk/earth science: 3 plasser i ett semester hver (bachelor og master)

Etologi: 2 plasser i ett semester hver (bachelor og master)

Biologi: 2 plasser i ett semester hver (bachelor og master)

Kjemi: 2 plasser i ett semester hver (bachelor og master)

Økonomi og administrasjon/ economics: 4 plasser i ett semester hver 8bachelor og master)

Lengde på opphold

1 til 2 semester.

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Engelsk og ungarsk.

• Høstsemestret: september - januar.
    Vårsemestret: februar - juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

• M-KB

Atmospheric Chemistry