ETH Zürich

SEMP

Antall studieplasser

Om studiestedet

ETH Zürich er jevnlig å finne på internasjonale rangeringer som et av de beste universitetene i verden, og kom blant annet på 9. plass i THE - World University Ranking av Times Higher Education i 2016.

Universitetet ble grunnlagt i 1855 som et senter for innovasjon og kunnskap.

Zürich er en velrennomert universitetsby, hvor ETH og Zürich Universitet er blant de viktigste institusjonene.

• Avtalen gjelder landbruksfag (agriculture), matvitenskap og miljø men 2/3 av alle emner må være fra Faculty of Agriculture.

Én plass per semester.

• For utveksling til ETH må man ha fullført 120 studiepoeng før utenlandsoppholdet begynner.

• Tysk og engelsk.

• Høstsemesteret: September - desember.
    Vårsemesteret: Februar - juni.

• Utvekslingsstudenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.

NB: Selvom Sveits ikke er med i det ordinære Erasmus-programmet, tilbyr de et tilsvarende stipend for studenter som kommer på utveksling. Når man søker om utveksling til en høyere utdanningsinstitusjon i Sveits, søker man automatisk om stipend gjennom Swiss-European Mobility Programme. Støtten blir vanligvis tildelt alle som søker og utgjør et beløp på rundt 400 CHF i måneden. Dette tilsvarer ca. 4800 NOK i måneden.