Københavns Universitet (veterinær)

Avtaletype

Antall studieplasser

Om studiestedet

Københavns Universitet er landets største naturvitenskapelige forsknings- og utdannelsesinstitusjon.

Universitetet er kjent for sin flotte campus midt i København og sitt gode studiemiljø.

• Studenter som studerer veterinær medisin kan ta fra 4 til 15 uker av sine kliniske studier i 8. semester.

Fra og med våren 2021 så vil det ikke lenger være mulig å reise på Nordplusstipend til København da denne stipendordningen avvikles. På grunn av rotasjonsplanen i København vil det heller ikke være mulig å reise som Erasmusstudent og motta Erasmusstipendet fordi lengden av oppholdet ikke vil tilfredstille kravene for å motta Erasmusstipend.

Fem studenter i vår- eller høstsemesteret.

• Søkere bør ha minst «C» i gjennomsnitt på karakterutskrift fra NMBU veterinærhøgskolen.

Ved ubrukte plasser kan veterinærstudenter som ikke ha "C" i gjennomsnitt bli tildelt en plass.

• Studenter må kunne snakke et skandinavisk språk flytende. Undervisning forgår på dansk.

• Fjerde eller femte år av profesjonsstudiet.

• Studenter som reiser på avtalen er fritatt for undervisningsavgift.

• All klinisk praksis i utlandet som er forhåndsgodkjent tilsvarer praksis på NMBU Veterinærhøgskolen, uke for uke (1 uke i klinikk = 1,5 studiepoeng).

• Visum er ikke nødvendig innenfor Norden og EU/EØS-området.

Søknadsskjema finner du her