Université Libre de Bruxelles

Avtaletype

Antall plasser

Om studiestedet

Université Libre de Bruxelles (ULB) er et multikulturelt universitet, og et av de mest internasjonale universitet i Belgia.

• Avtalen gjelder for Internasjonale relasjoner, Utviklingsstudier og Internasjonale miljøstudier (M-IR, M-DS og M-IES, B-DS) -  bachelor og masternivå. Emnene må tas ved Faculty of Philosophy and Social Sciences

Antall plasser

Fire studenter i ett semester eller to studenter i opptil ett år hver

• For alle Erasmusavtaler gjelder at man må ha fullført 60 studiepoeng

• Engelsk og fransk. ULB krever B2 i engelskkunnskaper og B1 i franskkunnskaper. Det kan bla. dokumenteres med minimum 4 i engelsk og 4 i fransk ll fra VGS.

• Høstsemesteret: Midten av september - slutten av januar.

Vårsemesteret: Slutten av januar - slutten av juni.

• Erasmus-studenter må betale semesteravgift og semesterregistrere seg ved NMBU for det semesteret de er i utlandet, men slipper da å betale semesteravgift eller andre undervisningsavgifter ved avtaleuniversitetet.